Страницата се зарежда, моля изчакайте!

Impres

Какво е LED ?

Маркетинг специалистите знаят за силата на визуалната комуникация и отдавна залагат в своите реклами повече на графики и снимки, отколкото на текст. А днес живеем във времето на завладящото визуално съдържание и създаването му е почти задължително за успеха на всеки бизнес.

Дигиталните – LED технологии направиха възможно, съдържанието да достига до хората по всякакви канали – през екрана на телефона, на компютъра, в магазина, в колата, на улицата.

Следвайки тези тенденции външната реклама не остава по-назад. Богатото разнообразие от LED видео дисплеи даде огромен тласък на рекламодателите да осъществяват контакт с клиентите си не само през социалните платформи, а и директно – в градската среда. Дигиталните изображения се възприемат от мозъка много бързо, предизвикват интерес, правят града цветен и жив, а рекламните послания по-близки.

Какво е LED?

LED e съкращение от английски – light-emitting diode или светодиод. Светодиодът излъчва светлина в резултат на електрическа луминесценция. Светлината е „студена“, т.к. не се произвежда чрез нагорещяване на метална жичка, както използваните до този момент ел. крушки. Това, от своя страна, гарантира ефективност и е по-енергоспестяващ начин за производство на светлина.

Технологията е позната още от началото на XX в., но едва 1692 г. е открит светодиод във видимия спектър. Диоди има в какви ли не стоки от бита, но широко в потреблението навлизат едва през 90-те години. Използват се в различни електронни схеми, автоматизация на процесите, в различни електронни устройства. През 1994 г. японският учен Шуджи Накамура демонстрира ефективен син светодиод, който в комбинация с червен и зелен светодиод произвежда бяла светлина. Ученът получава Нобелова награда, а това откритие поставя основите на технологична революция в осветлението и прозводството на LED дисплеите.

LED екраните днес са почти навсякъде. Те са много повече от телевизорите вкъщи, в големите градове те са част от рекламата на улицата, от изкуството, те са начин за поднасяне на значима информация. Могат да се видят за открито, на закрито, в различни форми и според тези характеристики и предназначението си, могат да се разделят най-общо според:

LED ТЕХНОЛОГИЯ

  • Edge-lit или full-array – в зависимост от разпоположението на диодите – съответно само по ръбовете на матрицата или по цялото й протежение. Колкото по-голяма е гъстотата на диодите, толкова по-добро е качеството на изображението и толкова по-отблизо може да се гледа екрана.

УПОТРЕБА

  • на открито и на закрито – LED екрани могат да се видят като рекламни елементи на улицата, като информационните табели,  като touch screens, в молове и заведения,  в образователни институции, заменяйки „черната дъска“. Разстоянието, от което ще бъдат гледани екраните, определя гъстотата на пикселите и техническите параметри.

РАЗМЕРИ и ФОРМИ

  • Mалки и преносими или големи сложни системи . Светодиодните екрани се състоят от отделни модули, които са необходими за съставяне на екран. Размерът на един модул е минималният размер, а максималният зависи от повърхността, на която се монтира и възможностите за управляващо оборудване. Това прави възможно монтирането на огромни LED стени дори върху сгради, с различни форми и широк зрителен ъгъл.

Във външната реклама LED дисплеите направиха революция в индустрията. /прочети повече за ЛЕД еволюцията във външната реклама/ Дигиталните билбордове започнаха да възпроизвеждат различни формати – видео, анимация,  графики или таблици, с което позволиха на рекламата „да оживее“. Излъчват се предавания на живо, информацията се обновява бързо,  цветовете са ярки при всякакво време, картинката е завладяваща.

Огромно е разнообразието при дигиталната външна реклама. Технологиите позволиха създаването на различни форми LED екрани, специални матрици и лесни за употреба софтуери, които да отговорят най-добре на нуждите на рекламните агенции и рекламодателите.

 

LED В БЪЛГАРИЯ?

На българския пазар за външна реклама технологията навлиза с бавни темпове. Необходимо е улесняване на пътя за узаконяване. За никого не е полезно сериозно изоставане спрямо световните тенденции. Въпреки някои ограничения у нас, на разположение на рекламодателите вече са:

  • дигитални информационни табели/ екрани
  • дигитални city lights, дигитални ракети или дигитални киоски
  • дигитални билбордове
  • дигитални мегабордове
Edin chovek
интерактивна арт инсталация „Един човек“

 

LED технологията променя. В кръга на шегата, но и съвсем реално, освен пазара за външна реклама, видео екраните променят и съвременното изкуство. Доказателството на местна почва виждаме в 13-метрова интерактивна арт инсталация „Един човек“. Тя се извисява в центъра на София на мястото на разрушения мавзолей. 42 LED екрана предават в три режима реална картина на минувачите покрай конструкцията, данни за околната среда и актуални новинарски заглавия.

И докато оценките за високотехнологични арт проект са противоречиви, едно е сигурно – технологиите не само са част, те определят ритъма на съвременния живот, съвременния бизнес и задават новите тенденции в комуникацията с клиентите.

 

 

 

 

Според прогнозни данни за САЩ, през 2021 г. се очаква 36% от общите разходи на рекламодателите за външна реклама да бъдат пренасочени към дигитални билбордове. Това отчасти се дължи на разнообразието и качеството на съществуващите носители  и на многото предимства на LED дисплеите за рекламна употреба. /Прочетете в следващата ни статия: Предимства на LED рекламата/.

Тенденцията е красноречива. Бъдещето на външната реклама е в дигитализацията, а пазарът на цифрова външна реклама (DOOH advertising – digital-out-of-home advertising) нараства с много, много бързи темпове.


Абонирайте се за нашият бюлетин.
Ще получавате актуална информация всеки месец.

Вашият коментар

error: Съдържанието е защитено!!

С отговорност подкрепихме стартиралата кампания на WWF за опазване на един от най-древните видове риба – есетрите…

В началото на лятото екипа ни разработи специална оферта с достъпни, гъвкави цени и условия за Българските общини с туристически обекти…

Откликнахме на молбата на учениците за популяризиране на това уникално българско училище в с. Черни Осъм, Троянско.

Избрахме да подкрепим българските творци Дичо & Теди Кацарова.

„WIND2WIN“ кампания за опазване на българската природа.

MЕЖДУНАРОДEН ФОЛКЛОРЕН ФЕСТИВАЛ „ВИТОША – 2018“ организиран от р-н „Витоша“ към Столична община.

Подкрепихме като медиен партньор българския филм „Воевода“. Филмът е вдъхновен от едноименния разказ на Николай Хайтов.“

ИНЦИАТИВA на Столична Община.
Инициативата се прави за трета поредна година.

ИНЦИАТИВА на Дирекция „ВЪТРЕШНА СИГУРНОСТ КЪМ МВР“

Национална инициатива в подкрепа на абитуриенти без родители. Благородна кауза, осигуряваща стипендии за зрелостници без родители.