Страницата се зарежда, моля изчакайте!

Impres

Наредба за рекламна дейност

Външната реклама (OOH out of home)  е най-общо казано всяка реклама, разположена извън дома. Най-често под това понятие в България се приемат билбордовете, но то включва в себе си над 20 различни формата рекламни елементи: светещи кутии – ракети, обемни букви и надписи, тотеми, …. балони и различни други стандартни и нестандартни формати. От няколко години вече има ново отделно направление Дигитална външната реклама (DOOH – digital out of home) което касае новите технологии: лед екрани, лед билборди, киоски …. всички видове нови дигитални съоръжения.

За да бъдат поставени всички тези съоръжения в градска среда, според българското законодателство – ЗУТ, е необходимо да преминат процедура по узаконяване и да получат разрешително за монтаж. Това означава те да бъдат проектирани, изработени и поставени по определени изисквания и правила. Така се гарантира безопасността на поставените реклами, достъпността и проходимостта на градската среда. Също и да не се поставят на неподходящи места като паметници на културата, на места на които се закриват пътни знаци, табели и др.

Всички тези изисквания са регламентирани в специална „Наредба“, която ние наричаме за по-кратко „Наредба за рекламна дейност“. За гр. София тя носи дългото наименование Наредба за преместваемите обекти, за рекламните, информационните и монументално-декоративни елементи и за рекламната дейност на територията на Столична община, накратко казано НПОРИМДЕРДТСО.  Пълният текст на наредбата можете да намерите ТУК

„Наредбата“ обединява в едно съдържание и отговаря за прилагането на всички закони, свързани с рекламната дейност: Закона за устройство на територията, Закона за движение по пътищата, Закона за културното наследство, Закона за местни данъци и такси ….., както и издадените във връзка тях нормативни актове или наредби.

Прилагането на „Наредбата за рекламната дейност“ в практиката е меко казано „силно затруднено“. Причините затова са много, но две са основните:

1/ Липса на диференциация в Наредбата за рекламна дейност

За съжаление до момента няма отделна наредба, която да се отнася единствено и само за рекламните елементи.  Те се регламентират заедно с преместваемите обекти, каквито са павилионите, сергиите, увеселителните съоръжения, пейки, лампи, навеси и др. Липсата на обособени, ясни и конкретни указания, касаещи само рекламните елементи, налага постоянното тълкуване на многото и различни членове на наредбата и поражда трудности и неразбиране относно цялата процедура по узаконяването и поставянето на един такъв елемент.

2/ Липса на унифицирана наредба за рекламна дейност в национален мащаб

Друг проблем е, че липсва унифицирана наредба в национален мащаб! Всяка община сама определя реда за поставянето на рекламни и информационни елементи на нейната територия. Подобни на „Наредбата“ в Столична община, съществуват във всички по-големи общини. Това води до сериозни разлики при узаконяването на едни и същи рекламни елементи в различните градове.

Като професионалисти, специализирани изцяло във външната реклама ежедневно се сблъскваме с различни казуси и познаваме добре нормативната база. Запознати сме със съществуващите ограничения за разполагане на рекламни и информационни елементи.  Ограниченията са много:  зониране, размер, вид, технически изисквания, отстояния. Изисква се набор от документи и съгласувания, които са необходими, за издаване на разрешително за поставяне на рекламно съоръжение или фирмена табела.

В нашия блог, в поредица от публикации, ще се опитаме да създадем синтезирана и систематизирана актуална информация, относно узаконяването и поставянето на рекламните и информационни елементи – билбордове, фирмени надписи, фирмени информационно-указателни табели, фирмени тотеми, временни информационни елементи и др.

Поставяме началото с най-важните неща, свързани с узаконяването и поставянето на билборд на територията на Столична община като:

  • Издаване на разрешително за поставяне на билборд
  • Проектна документация за узаконяване на билборд
  • Изисквания и правила за поставяне на билборд
  • Ограничителни зони за поставяне на билборд

Научете първи,    Абонирайте се за нашият бюлетин.

Ще се опитаме да Ви бъдем полезни като споделим с Вас нашият опит.

Вашият коментар

error: Съдържанието е защитено!!

С отговорност подкрепихме стартиралата кампания на WWF за опазване на един от най-древните видове риба – есетрите…

В началото на лятото екипа ни разработи специална оферта с достъпни, гъвкави цени и условия за Българските общини с туристически обекти…

Откликнахме на молбата на учениците за популяризиране на това уникално българско училище в с. Черни Осъм, Троянско.

Избрахме да подкрепим българските творци Дичо & Теди Кацарова.

„WIND2WIN“ кампания за опазване на българската природа.

MЕЖДУНАРОДEН ФОЛКЛОРЕН ФЕСТИВАЛ „ВИТОША – 2018“ организиран от р-н „Витоша“ към Столична община.

Подкрепихме като медиен партньор българския филм „Воевода“. Филмът е вдъхновен от едноименния разказ на Николай Хайтов.“

ИНЦИАТИВA на Столична Община.
Инициативата се прави за трета поредна година.

ИНЦИАТИВА на Дирекция „ВЪТРЕШНА СИГУРНОСТ КЪМ МВР“

Национална инициатива в подкрепа на абитуриенти без родители. Благородна кауза, осигуряваща стипендии за зрелостници без родители.