CTV и DOOH реклама

CTV и DOOH

Чрез канали като свързаната телевизия -CTV и дигитална външна реклама – DOOH марките и агенциите могат да прилагат стратегически тактики, които са силно насочени и същевременно постигат масов Чрез канали като свързаната телевизия -CTV и дигитална външна реклама – DOOH марките и агенциите могат да прилагат стратегически тактики, които са силно насочени и същевременно постигат масов мащаб. Тези две медии отбелязаха огромен растеж през последните няколко години.

Какво представлява CTV ?

CTV и DOOHCTV (connected TV)  е телевизионен приемник, който е свързан с интернет. Все повече хора преминават от традиционната телевизия към интернет базирани мрежи или телевизия. Търсейки съответствие с поведението на аудиторията, марките променят начина, по който взаимодействат с потребителите и рекламодателите ползват все повече CTV,  защото:

  1. Все повече хора се отказват от линейната телевизия,
  2. Ангажираността с платформите за стрийминг драстично се е увеличила и
  3. Мрежи като HBO, Netflix, Apple TV и други инвестират сериозно в производството на собствено съдържание.

Тъй като възможностите продължават да растат, рекламодателите преместват бюджети от традиционната телевизия, за да се съсредоточат върху CTV, защото медията позволява по-целенасочена реклама и по-богато рекламно изживяване. Маркетолозите извличат максимума от своите бюджети, като получават по-ясна представа за това кой вижда техните реклами и поемат по-голям контрол върху аудиторията, към която са насочени.

През последните няколко години CTV става все по-популярна и се очаква до 2026 г. да достигне 32,6 млрд. долара в световен мащаб.

Какво представлява DOOH ?

CTV и DOOHDOOH е медия от типа „един към много“. Насочена е към достигане до групи от хора, и е съставена от екрани и устройства, намиращи се извън дома. Рекламният каналът еволюира от традиционните билбордове и плакати. Днес включва всички дигитални билбордове, табла и екрани в жилищни сгради, фитнес зали, магазини за хранителни стоки, бензиностанции и др

Благодарение на променящото се работно поведение и повишената дигитална или екранна умора, хората са по-активни от всякога и искат да бъдат максимално навън, където са изключително възприемчиви и във физическия свят. С последните постижения в областта на данните и програмните технологии маркетолозите вече могат да използват DOOH подобно на начина, по който използват другите цифрови канали в рамките на медийния си микс. 

Рекламодателите гравитират към програмно управление на дигиталната външна реклама – DOOH, тъй като се стремят да се свържат с аудитории, които са уморени от малки, натрапчиви реклами в претрупани среди като смартфони или социални мрежи.

DOOH е новия канал, който преживява изключително бърз растеж и приемане! Разходите за реклама в DOOH се очаква да нараснат до 25 млрд. долара в световен мащаб до 2025 г. 

CTV и DOOH, общите им характеристики предават сходства

За брандовете е наложително да достигнат до желаната аудитория на точното място в точното време с контекстуално релевантни съобщения.

Съвременните усъвършенствани технологии улесняват маркетолозите да използват данни и безпроблемно да показват реклами в няколко канала, за да посрещнат потребителите в точният момента. 

Макар че средата на екраните CTV и DOOH определено се различава, общите им характеристики предават сходства — и двете предоставят на маркетолозите възможността да разгръщат таргетирани реклами чрез силно ангажиращ формат със средно до високо време на престой.

За да увеличат максимално връзката на марката, маркетолозите могат ефективно да достигнат до потребителите чрез CTV, докато те са на закрито, и след това да подсилят посланието си във физическия свят, докато те се движат през деня с DOOH.

„Марките трябва да мислят за CTV и DOOH като за допълващи се точки на контакт по време на пътуването на клиента“, казва Лоренцо Папа (главен директор по приходите,  Captivate).

С днешните възможности марките могат безпроблемно да активират кампании в двете платформи и още повече да изпълняват кампании за ретаргетиране, които са безопасни за личните данни. Използвайки анонимизираните идентификатори, марките имат възможност да ангажират отново потребителите, които са били изложени на DOOH кампания, в по-късна точка на контакт на техните CTV устройства. 

CTV и DOOH

Извличане на максимална полза от видеото със CTV и DOOH

Видеото е друга убедителна връзка между двата канала. Всъщност, според OAAA, 10-те най-големи DOOH мрежи излъчващи видео имат 30% по-висок обхват на възрастните на възраст 18-34 г. в сравнение с кабелната телевизия и 31% по-висок от излъчваната телевизия. Няколко марки днес използват едни и същи видео активи в DOOH и CTV, за да изпълняват съгласувани послания на марката.

Поведението на потребителите продължава да се променя. За маркетолозите е важно непрекъснато да обмислят най-добрите канали за въздействие.  Марките трябва да използват видео творчество в множество канали. За да разкажат  история и достигнат уверено до целевите си аудитории на правилното място в правилното време.

button

AR и 3D реклама

Какво е външна реклама?

Какво е LED ?

Какво е програмна реклама?