Забранени слогани
Европейската комисия забрани наведнъж хиляди слогани, използвани в рекламите на храни. От 4 637 послания, комисията е допуснала за използване само 222. Ето кои са натрапчивите забранени слогани и реплики от реклами, които повече няма да чуваме:
Забранени слогани които няма да чуем повече
За пробиотични храни забранени са рекламните послания: „полезно за имунната система“ и „укрепва естествените защитни сили“. Отделно във всяка страна от ЕС има допълнителни ограничения. В България също има ограничения и регламент при рекламата на лекарства и хранителни добавки.
Забранен е вече слоганът: „Желязото има положителен ефект върху сърдечната дейност, черния дроб и мускулите“. Причината за забраната е, че ефектът от Хранителните продукти с желязо не е достатъчно дефиниран, за да се прецени въз основа на научни знания дали твърдението е вярно.
Дъвки без захар – Обещанието на рекламата, че тези дъвки „помагат за предотвратяване на зъбната плака“ е забранено, защото в изявлението липсва каквото и да е научно доказателство.
Продукти с кофеин като вещество за понижаване на мазнините: Забранен е слоган „Помага за изгарянето на мазнини“. Причината е, че въз основа на научни доказателства претендираният ефект не може да бъде доказан.
Млечни продукти, рекламиращи съдържанието на лактоза. Забранен е слоганът: „Помага за усвояването на калций“. Причината е липсата на научно доказано, че повишената консумация на мляко води до такъв ефект.
„Шоколадът, който подпомага здравословния растеж на вашето дете“ рекламен слоган използван за Kinder шоколад
Минерална вода с калций, бикарбонат, силиций и натриев хлорид. Слогани в рекламите на водите, че тези вещества „подобряват храносмилането и съединителната тъкан, укрепват ноктите и възбуждат апетита“ вече са забранени, тъй като не може да бъде доказано, че консумацията на вода води до подобни обещани ефекти.
Oлио от рапица Забранен е слоганът: „Мононенаситените мастни киселини запазват артериите еластични“. По този начин марките твърдят, че с повишена консумация на техния продукт клиентът може да поддържа нормален HDL-холестерол в кръвта. Това обаче не е научно доказано.
Съвременните слогани
Тези забрани помагат на потребителите, но ще предизвикат още повече рекламистите! Старите реклами от 90-те остават в паметта ни. Съвременните потъват малко в съзнанието и остават там. Днес рекламодателите се страхуват и презастраховат. Какво може да се види по телевизионните канали сега? Ако има реклама за шоколад, тогава има весело семейство и хармонична връзка. Ако рекламата е на на млечни продукти е същата история. Отлично е – но скучно. Няма творчество, което разбива шаблони. И виждаме един и същи стереотип – щастлива майка, щастливи деца и здрав баща, и да, дори куче или котка.
Рекламодателите робуват на шаблони – антиоксидантът винаги е мощен; петната са само упорити; а прахът за пране задължително е с нова формула.