Забранени слогани

Забранени слогани

Европейската комисия забрани наведнъж хиляди слогани, използвани в рекламите на храни. От 4 637 послания, комисията е допуснала за използване само 222. Ето кои са натрапчивите забранени слогани и реплики от реклами, които повече няма да чуваме:

Забранени слогани които няма да чуем повече

За пробиотични храни забранени са рекламните послания: „полезно за имунната система“ и „укрепва естествените защитни сили“. Отделно във всяка страна от ЕС има допълнителни ограничения. В България също има ограничения и регламент при рекламата на лекарства и хранителни добавки.

Забранен е вече слоганът: Желязото има положителен ефект върху сърдечната дейност, черния дроб и мускулите“. Причината за забраната е, че ефектът от Хранителните продукти с желязо не е достатъчно дефиниран, за да се прецени въз основа на научни знания дали твърдението е вярно.

 Дъвки без захар – Обещанието на рекламата, че тези дъвки „помагат за предотвратяване на зъбната плака“ е забранено, защото в изявлението липсва каквото и да е научно доказателство.

 Продукти с кофеин като вещество за понижаване на мазнините: Забранен е слоган „Помага за изгарянето на мазнини“. Причината е, че въз основа на научни доказателства претендираният ефект не може да бъде доказан.

 Млечни продукти, рекламиращи съдържанието на лактоза. Забранен е слоганът: „Помага за усвояването на калций“. Причината е липсата на научно доказано, че повишената консумация на мляко води до такъв ефект.

 „Шоколадът, който подпомага здравословния растеж на вашето дете“ рекламен слоган използван за Kinder шоколад

Забранени слогани

 Минерална вода с калций, бикарбонат, силиций и натриев хлорид. Слогани в рекламите на водите, че тези вещества „подобряват храносмилането и съединителната тъкан, укрепват ноктите и възбуждат апетита“ вече са забранени, тъй като не може да бъде доказано, че консумацията на вода води до подобни обещани ефекти.

 Oлио от рапица Забранен е слоганът: „Мононенаситените мастни киселини запазват артериите еластични“. По този начин марките твърдят, че с повишена консумация на техния продукт клиентът може да поддържа нормален HDL-холестерол в кръвта. Това обаче не е научно доказано.

Съвременните слогани

Тези забрани помагат на потребителите, но ще предизвикат още повече рекламистите! Старите реклами от 90-те остават в паметта ни.  Съвременните потъват малко в съзнанието и остават там. Днес рекламодателите се страхуват и презастраховат. Какво може да се види по телевизионните канали сега? Ако има реклама за шоколад, тогава има весело семейство и хармонична връзка. Ако рекламата е на на млечни продукти е същата история. Отлично е – но скучно. Няма творчество, което разбива шаблони. И виждаме един и същи стереотип – щастлива майка, щастливи деца и здрав баща, и да, дори куче или котка.

Рекламодателите робуват на шаблони – антиоксидантът винаги е мощен; петната са само упорити; а прахът за пране задължително е с нова формула.

button

Слоган

Рекламен слоган

Цели при реклама на марка

Най-запомняща се реклама