Най-запомняща се реклама
Създаването на запомняща се реклама е трудно, но не и не възможно! Най-запомнящи се реклами са станали тези които са уцелили времето, настроението и момента. Планирани са добре и са поставили основата на една нова ера или мисъл в поведението на потребителите. Ето няколко от най-добрите, незабравими реклами:
De Beers – „Диамантът е завинаги“ (1947)
В търсене на начин да се преодолее спада в продажбите на диаманти след Голямата депресия, през 1947 г. се появява слогана на De Beers „Диамантът е завинаги“.
Емблематичният текст е написан от копирайтъра Франсис Герети в агенция NW Ayer във Филаделфия, като бързо се превръща в основа за обширна кампания в медиите от името на De Beers. Този слоган подчертава две важни неща:
- Диамантът е знак за безкрайна любов.
- Един диамант винаги ще запази стойността си.
Компанията продължава да използва слогана в своите реклами през следващите петдесет години.
И до днес това просто, но запомнящо се послание остава един от най-разпознаваемите лозунги на марката. В статия „New York Times“ разкрива, че присъствало във всяко съобщение за годеж на „De Beers“ от 1948 г. насам.
Най-запомнящата се реклама: Volkswagen – Think Small (1959)
Написана от Джулиан Кьониг в агенцията Doyle Dane Bernback (DDB) през 1959 г., кампанията „Think Small“, проведена от името на Volkswagen, се счита за една от най-ефективните и запомнящи се в историята.
Рекламирайки емблематичния автомобил „Beetle“ на марката, кампанията е класирана като най-добрата рекламна кампания на 20-ти век от „Ad Age“. Този подход съчетава перфектно важността на опростените съобщения и привличащи погледа изображения.
Кампанията се фокусира основно върху формата на Beetle, която била значително по-малка от повечето автомобили, продавани по това време. Това превръща потенциалния недостатък в предимство. Дори нещо повече – превръща се в синоним на лукс и пространство. Завладява магистрали и пътища.
В същото време създава реклама, силно открояваща се на тогавашния маркетингов пазар.
Най-емблематична реклама: Nike – Just Do It (1988)
През 1987 г. спортната марка Nike наема маркетинговата агенция Wieden + Kennedy да разработи първата си голяма кампания. Тя включва широка селекция от реклами за бягане, ходене, крос тренировки, баскетбол и фитнес за жени.
Всеки сегмент е разработван от различни творчески екипи, създавайки различни и разединени кампании.
В нощта преди рекламите да бъдат пуснати за първи път, основателят на агенцията Дан Виден решава, че е необходим един обединяващ лозунг, който да стимулира разпознаването на марката.
И така, „Just Do It“ се ражда в този опростен, но въздействащ вид.
Невероятно, но слоганът продължава да се развива, за да се превърне в един от най-емблематичните в историята. Nike продължава да го използва и до днес.
Ако тази публикация Ви е била интересна
актуална информация за външна реклама всеки месец!