Страницата се зарежда, моля изчакайте!

Impres

По-скъпа ли е външната от онлайн рекламата?

Много често външната реклама е асоциирана като един от скъпите рекламни канали, достъпни само за големи компании със значителен рекламен бюджет.

Така ли е наистина? Недостъпна ли е рекламата върху билборд за по-малките клиенти? Може ли един малък или среден бизнес да достигне до своите потребители? Може ли да се рекламира ефективно и на добра цена с външна реклама?

Отговорът:  категорично ДА!

Основа за това твърдение ни дава дългогодишният опит не само с големи, а и с по-малки клиенти от различни браншове (виж нашите клиенти) и постигнатите цели. Нагледно потвърждение за ефективността имаме от десетките международни проучвания както и от  проучване за преброяване на „посетители“ – преминали покрай билбордовете хора и коли, изпълнено от агенция Mavenstat. в София. Използвайки аналитичните данни колко хора минават покрай един билборд, ние направихме едно сравнение с това до колко хора е достигнала наша реклама, платена през социалните мрежи за същата стойност.

Дигиталната рекламата има своите безспорни предимства в днешния дигитален свят, но често клиентите се насочват към нея само защото имат по-ограничен ресурс за реклама и мислят, че друго не могат да си позволят. Да дадеш 200 долара за реклама с гарантиран обхват изглежда примамливо. Трябва да се знае обаче, че аналитиката на Facebook например предоставя някои особенoсти, които не винаги се разбират интуитивно. Необходимо е добро познаване на индикаторите за точно измерване и подобряване на ефективността на рекламата. И тези 200 долара могат да не ви донесат необходимите резултати.

Като друго основно предимство на рекламата в социалните мрежи често се изтъква тясното таргетиране на аудиторията. Това обаче води да особености като например: таргетиране на клиент, който вече е направил покупката, както и до едновременно показване на много реклами от един и същи вид на различни марки. Това увеличава конкуренцията и уморява потребителя. В опит да увеличат показванията, дигиталните рекламите стават досадни и натрапчиви, което може сериозно да навреди на репутацията на марката и да доведе до блокиране на рекламите.

Външната рекламата от друга страна се счита за предимство на по-големите компании за напитки, цигари, коли, финансови институции и пр. Но в последните години предлаганите съоръжения станаха повече, въведоха се  различни технологии и пазарът се разсрастна. Това позволи на рекламните агенции да намалят крайните цени, да предгалагат повече за по-малко пари. И така за същите тези 200 долара, например, клиентите могат да получат присъствие от 14 дни, 24 часа в центъра на София, на оживено и натоварено кръстовище.

При външно рекламната кампания посланието е ненатрапчиво, но със силно присъствие в градската среда, което не може да бъде игнорирано, изключено или да досади. Външната реклама действа подсъзнателно на хората, които минават покрай даден билборд и изгражда доверие към марката. И въпреки че в България липсва метрика, която да покаже колко хора минават покрай даден билборд (в света съществува)  знаем и виждаме как  трафикът в градовете стремително се увеличава.

Колко точно обаче хора минават покрай един билборд за външна реклама?

За да си отговорим на този въпрос поръчахе преброяване на „посетителите“ на наши съоръжения. Базирано на различни технологии, проучването предлага статистически анализ в реално време на хората, преминали покрай определена локация пеша или в кола и ги групира въз основа на променливи като възраст и пол.

Като извадка за това проучване ще използваме данните за билборд, тип „скролер“ в София и извадка от наша платена реклама за 20$ в Facebook.  Билбордът  се намира на кръстовището на бул. Черни връх и бул. Арсеналски, срещу голям търговски център и хотел Хемус, а средната годишна продажна цена е 200 долара /160 евро/ за 1 рекламен период /14 дни/. Рекламата ни  в  социалната мрежа ще  умножим по десет за да приемем еднакво изхарчена сума от 200$

 

Реклама на фирма Импрес във Фейсбук
Реклама на фирма Импрес във Фейсбук
Преминали покрай билборда хора и коли на ден
Преминали покрай билборда хора и коли на ден
Преминали покрай билборда хора и коли на седмична база
Преминали покрай билборда хора и коли на седмична база

Резултатите ни дават основание да твърдим, че рекламата върху билборд достига до в пъти повече потребители в сравнение с онлайн рекламата и в социалната мрежа:

Рекламен канал Стойност на рекламата Период на рекламата Достигнати хора
Дигитална реклама $200 14 дни 76,390
Билборд реклама $200 14 дни 309,022

*Ползвани са по-ниските стойности за преминаващи на дневна, не на седмична база! /графика Преминали покрай билборда хора и коли на дневна база/

 

Тази разлика би била дори още по-внушителна, ако се вземе предвид, че технологията за измерване на „потребителите“ има обхват в радиус от само 10м. и не може да засече всички преминали през кръстовището коли, а само тези в едно направление – точно покрай рекламното съоръжение. Отделно в колите често пътуват повече от един пътник, което прави преминалите за 14 дена покрай билборда хора много над 309 000 хиляди души.

В допълнение ще отбележим и демографията на преминаващите, които са над 50% мъже и жени в активна възраст 35-56 години, около 22% са млади хора между 19-34 години, а 16% са над 57 години.

Преминали покрай билборда хора – възраст, пол, часови диапазон на дневна база
Преминали покрай билборда хора – възраст, пол, часови диапазон на дневна база

Целта на този анализ не е да изтъкне предимствата на един рекламен канал за сметка на друг. Външната реклама и останалите медии са тясно свръзани и тяхното добро планиране и съчетаване води до изключително ефективни кампании и много от рекламодателите залагат именно на такъв медиен микс.

Целта ние да докажем, че външната реклама не е по-скъпа от онлайн рекламата, а е достъпен рекламен канал  за всеки бизнес!

Посланието върху билбордове достига изключително ефективно до потребителите и има своите предимства в един свят, в който рекламните послания изкачат отвсякъде – опитват да привлекат внимание, прекъсват филми, песни, видеа, биват блокирани, скролвани, затваряни.

Рекламата върху билбордове остава една от малкото реклами, която не дразни потребителя, но с ярките си визии и запомнящи се послания се откроява в градската среда и не остава незабелязана.

А според последни проучвания  на международни агенции за изследвания, анализ и обработка на данни доказват, че външната реклама дори е каналът, който най-ефективно предизвика онлайн активност на потребителите! Nielsen: OOH most effective in Driving Online Activity.


Абонирайте се за нашият бюлетин.

(Ще получавате актуална информация и новини за външната реклама всеки месец)

Вашият коментар

error: Съдържанието е защитено!!

С отговорност подкрепихме стартиралата кампания на WWF за опазване на един от най-древните видове риба – есетрите…

В началото на лятото екипа ни разработи специална оферта с достъпни, гъвкави цени и условия за Българските общини с туристически обекти…

Откликнахме на молбата на учениците за популяризиране на това уникално българско училище в с. Черни Осъм, Троянско.

Избрахме да подкрепим българските творци Дичо & Теди Кацарова.

„WIND2WIN“ кампания за опазване на българската природа.

MЕЖДУНАРОДEН ФОЛКЛОРЕН ФЕСТИВАЛ „ВИТОША – 2018“ организиран от р-н „Витоша“ към Столична община.

Подкрепихме като медиен партньор българския филм „Воевода“. Филмът е вдъхновен от едноименния разказ на Николай Хайтов.“

ИНЦИАТИВA на Столична Община.
Инициативата се прави за трета поредна година.

ИНЦИАТИВА на Дирекция „ВЪТРЕШНА СИГУРНОСТ КЪМ МВР“

Национална инициатива в подкрепа на абитуриенти без родители. Благородна кауза, осигуряваща стипендии за зрелостници без родители.