Мeгаборд или Билборд

Целта на външната реклама е да се достигне до хората в движение. Тя предоставя рекламното послание на потребителите, без да разчита на това, дали и кога те искат да го видят. Външната реклама е част от градската среда и колкото по-наститено е рекламното послание, колкото по-атрактивна е визията, толкова по-голям е и ефектът върху аудиторията. Силата й е да информира, убеждава и забавлява. Разбира се размерът също има значение – размерът на външнп рекламното съоръжение и размерът на кампанията.

„Големият брат на билборда“ – мегаборда, разчита на внушителния си размер: Издига се над всички останали формати и по този начин посланието на външно рекламната кампания се забелязва и откроява на фона на градската среда.

Но какви са основните разлики между мегаборд и билборд? В кои случаи е подходяща реклама върху мегаборд?

РАЗМЕР И КОНСТРУКЦИИ:

Стандартният формат във външната реклама е билборд тип „пиза“ с размер 4х3, като в последните години сред този размер рекламни носители се наложиха и скрол-системите – „скролери“. Като конструкции могат да бъдат едностранни или двустранни

Мегабордовете са значително по-внушителни по своя размер съоръжения. Височината им достига от 8 до 11 м., а размерът на рекламния постер от 8х3 м. до 12х6м. Като конструкция могат да бъдат двустранни или тристранни.

МЕСТОПОЛОЖЕНИЕ И ОБХВАТ:

Рекламата върху билбордове обхваща пътникопотока в централните градски части, натоварените кръстовища и основните пътни артерии. Това е най-разпространеният рекламен формат.

Мегабордовете се разполагат на скоростни отсечки, т.к. рекламното послание може да бъде прочетено от голямо разстояние. Това е най-разпространеният рекламен формат по РПМ, като разнообразява еднообразния пейзаж по автомагистралите и първокласните пътища с цветните си постери. Все по-често разпространен и в градска среда по основните градски булеварди и входове-изходи от града.

ВЪЗДЕЙСТВИЕ И ЕФЕКТИВНОСТ:

В градска среда големите рекламни съоръжения се открояват, рекламното послание е видимо отдалеч и при висока скорост, а размерът впечатлява. По автомагистралите и РПМ това е доказано ефективен рекламен формат. Предпочитан формат за имиджови кампании.

Билбордовете и скролерите обаче предоставят на клиента по-голямо покритие, по-широко разпространие, по-прецизно таргетиране, а по-ниските разходи за наем, печат и обслужване позволяват масово насищане, честа ротация на адресите в рамките на една кампания и присъствие в централните градски части.

БИЛБОРД:

  • Размер 4х3 м. – билборд и скролер
  • Конструкция: едностранен и двустранен
  • Най-разпространеният формат за всяко ефективно медия планиране
  • Предпочитан рекламен носител за различни продукти и услуги на малки и големи клиенти
  • По-ниски разходи за наем, печат и обслужване
  • Широко покритие в градска среда основно, вкл. централните градски части, но и по пътна мрежа

Billboard-Sofia

МЕГАБОРД

  • Размер 8х3, 8х4, 8х5, 12х4, 12х5, 12х6 /височината му достига от 8 до 11 метра/
  • Конструкция: двустранен и тристранен
  • Имиджово присъствие
  • Предпочитан формат за реклама на компании за: автомобили, алкохол и цигари, напитки, застрахователни дружества, вериги ресторанти, търговски центрове и модни брандове, мащабни събития
  • Подходящ за по-продължителна кампания с оглед ефективността на рекламата и разходите за печат и обслужване
  • Покритие по пътна мрежа основно, но и в градска среда
Мегаборд в София
Снимка от кампанията на минерална вода Банкя, на Мегаборд

Ние сме насреща да помогнем да определите най-подходящата за нуждите на Вашия бизнес стратегия за рекламна кампания, но на който и формат да се спрете – билборд или мегаборд

ВЪНШНАТА РЕКЛАМА ИЗГРАЖДА ДОВЕРИЕ И РАЗПОЗНАВАЕМОСТ НА МАРКАТА.

Абонирайте се за нашият бюлетин.
Ще получавате актуална информация всеки месец.