Билборд или Скролер

Билбордът с размер 4х3 м. възниква като голям информационен постер в средата на XIX век. С нарастване на употребата на автомобили набира бързо популярност сред рекламодателите и вече повече от 150 години е част от градската среда и пътната мрежа в целия свят.

Днес билбордът е най-добре познатият формат във външната реклама. Когато планирате рекламна кампания за Вашия бизнес, е важно да се вземат предвид целите на рекламата, какъв продукт ще се рекламира, какво ще бъде рекламното послание и за кого е предназначено то.

Това е от особено значение при определяне на рекламните формати, тяхното местоположение и брой съоръжения.

БИЛБОРД тип „Пиза“ и  БИЛБОРД тип „Скролер“

Билбордът е рекламно съоръжение, върху което се поставя рекламен постер.

С напредването на технологиите във външната реклама стана възможно въвеждането на различни рекламни постери и форми с размера 4х3 м. Така възникна възможността да се разчупи стандартното изображение и въвеждането на скрол системите – „Скролери“. Тази система позволява да се поставят няколко хартиени постера на един билборд.

Двата вида билбордове се различават не само по броя на визиите, материала на рекламния постер, но и по своето местоположение и ефект върху аудиторията, като се допълват чудесно в цялостния медия плана за външна реклама. Важно е да бъдат внимателно планирани, съобразени с конкретните нужди на клиента и да се приложи индивидуален подход към всяка една рекламна кампания.

ПРЕДИМСТВАТА НА  БИЛБОРД, тип „ПИЗА“

Те се разполагат на места с интензивен трафик, скоростни отсечки, обхващат основните пътни артерии и са широко разпространени. Предоставят статично изображение на рекламата и обхващат различен пътникопоток. Подходящ формат са, когато целта е да се обхване по-голяма аудитория, различни райони или да се постигне масовост на рекламното послание.

  • ЕДНО СТАТИЧНО ИЗОБРАЖЕНИЕ НА РЕКЛАМАТА
  • ОСНОВНИ ПЪТНИ АРТЕРИИ; СКОРОСТНИ ОТСЕЧКИ
  • ПОЗВОЛЯВАТ ПОКРИТИЕ НА ОПРЕДЕЛЕН РАЙОН ИЛИ НАПРАВЛЕНИЕ
  • ГОЛЕМИ ЦВЕТНИ ВИЗИИ С ПРИВЛЕКАТЕЛНИ ОБРАЗИ И КРАТКИ НАДПИСИ
  • МАСОВОСТ И НАСИЩАНЕ

 

ПРЕДИМСТВАТА НА БИЛБОРД, тип „СКРОЛЕР“

Разполагат се на най-натоварените кръстовища, на места с голямо задръстване, ключови точки в града, в близост до големи търговски центрове. Позволяват изобразяването на няколко рекламни постера, които се сменят един след друг. Самото движение на визиите привлича вниманието и засилва интереса към рекламното послание, докато хората чакат зелен светофар. Ние сме по-склонни да обръщаме внимание на движещи се неща в средата около нас.

Този формат е и по-бюджетното решение, което при:

  • ограничен рекламен бюджет предоставя централно позициониране на кампанията, четимост на посланието, внимание към марката
  • голям рекламен бюджет позволява насищане на цялата градска среда – център и периферия, масовост на рекламното присъствие и намалява средната цена на кампанията.
  • ДИНАМИЧНО ИЗОБРАЖЕНИЕ НА РЕКЛАМАТА
  • НАТОВАРЕНИ КРЪСТОВИЩА
  • ЦЕНТРАЛНА ГРАДСКА ЧАСТ
  • ЧЕТИМО ПОСЛАНИЕ
  • ПРЕДПОЧИТАН ФОРМАТ ЗА ПО-МАЛКИ КАМПАНИИ

И двата рекламни елементa за външна реклама са билборд, но имат различни видове плакатите. За по кратко и ясно разграничаване билборда с винил наричаме „Билборд“ а билборда със скрол механизъм – „СКРОЛЕР“

Вижте техническите параметри на  БИЛБОРД ВИДОВЕ

Абонирайте се за нашият бюлетин.
Ще получавате актуална информация всеки месец.