Външната реклама, заема позиция на водеща рекламна медия

От дълго време външната реклама се характеризира като „усилваща“ медия, като начин да се подсили и да се подкрепи рекламирането чрез други канали. Но скорошните промени в ежедневието ни и технологичния напредък дават да се разбере, че е време да започнем да виждаме истинската същност и сила на външната реклама:

Тя притежава най-рентабилния и щадящ бранда начин да повлияе на широката публика.

Пандемията нанесе временни ограничения на външната реклама чрез изискването хората да си останат по домовете по време на карантинния период, но вече се наблюдава –завръщане на аудиторията. Ако погледнем отвъд краткосрочните ефекти, очертават се повече от всякога редица отделни характеристики, присъщи на други основни медийни канали, които са във видим контраст с предлаганото от външната реклама.

Външната реклама срещу телевизията. „Целта оправдава средствата“

Стабилната фрагментация и спад на телевизионните зрители, породени първоначално от кабелната телевизия и след това от ръста при онлайн видеата са вече доказани.

Причинения в следствие на COVID глад за ново продуктово съдържание, съчетан с експлозията на увеличеното заради карантината прилагане на абонаменти по поръчка, създаде перфектната негативна буря за телевизионната реклама: постоянно намаляваща аудитория на традиционната телевизия и значително по-малко рекламни възможности. Консумирането на видеа се е превърнало в персонализирано, интерактивно изживяване при поискване – нещо прекрасно за потребителите, но не толкова за рекламодателите, който се стремят към масова експозиция.

Изстрелващата в небето телевизионна CPM (цена на хиляда импресии в рамките на целевата аудитория) помага на доставчиците да запазят доходите си, но картината от страна на потребителя далеч не изглежда така добре.

За сравнение, външната реклама може да достигне до 100% от всеки определен пазарен сектор на не много висока цена. От гледна точка на медийното планиране, това е най-ефективният начин да се достигне до широката аудитория с голям успех и на ниска цена. Именно затова тя от дълго време се използва като медия за широко разпространение при обявяването на събития като например премиери на филми, промотирането на нови продукти, отварянето на магазини и др..

Външната срещу онлайн рекламата: По-добро планиране на медийната среда.

Рекламата в онлайн медията винаги е била изправена пред предизвикателства като гледаемост и прозрачност. Основният проблем е, че от една страна заради негативното съдържание на информационните блокове, а от друга страна заради блокерите на реклами, брандовете просто нямат достъп до обективна информация за ефективноста на кампаниите в онлайн пространството. Технологичните иновации винаги ще се опитват да са в помощ на рекламодателите да посрещат новите предизвикателства – това да проследяват гледаемоста на рекламите и да изобличават най-новите измамни схеми в тази посока, но играта на котка и мишка при никога няма да спре. Това няма да спре фирмите да рекламират онлайн, но винаги ще има известно предизвикателство и рискове, които произтичат от липсата на контрол на процеса при онлайн рекламирането.

Разликата с външна реклама е, че тя (външната реклама) дава на рекламодателите пълен контрол.

При медийната онлайн реклама, връзката, която се налага между потребителя и рекламодателя е: „вие сте тук за съдържанието, но трябва да преглътнете и рекламите“, това поставя под въпрос достигането на посланието до публиката, което означава, че рекламодателят няма контрол върху случващото се. Конкретната медийна среда където е позиционирана рекламата оказва влияние върху нейната визуална ефективност.

Външната реклама е единствената голяма рекламна медия, която няма друго съдържание освен рекламното, което се намира на съоръжението. Отношенията са ясни – „вие сте тук, тук са и рекламите.“ Рекламодателят има пълен контрол над това да избере времето, локацията и контекста, чрез които да представи своето послание на потребителите, за постигане на максимална ефективност . А това, че показването на медията във визуалната среда не е следствие на избора на ботове, е нейното предимство.

Външна реклама срещу социални мрежи: Чиста визуална среда, автентичност и доверие. 

Рекламирането, чрез социалните мрежи се превърна в голяма опора за брандовете, които се развиват благодарение на новите възможности, свързани с таргетирането и извличането на информация и нейното обработване.

Но социалните мрежи имат един сериозен недостатък свързан с автентичността на рекламното съдържание, с тяхната коректност. Наред с коректните има много фалшиви и подвеждащи реклами, кампании и инициативи. И всичко това отблъсква потребителя, кара го да бъде предпазлив.

От друга страна, социалните медии са прекрасен пример за това как самата медия и нейното съдържание се превръщат в силен рупор, който постепенно заглушава и обезличава гласа на рекламните послания, те се губят в лавината от информация, която интересува потребителите и заради която са там.

Външната реклама за разлика от това може да предаде необезпокоявано конкретното послание, така самата медия се превръща едновременно в среда и център на рекламирания продукт:

  • Тя не се интересува от вашите постове, коментари, вашите политически възгледи, раса, пол, разбирания за живота.
  • Тя не се опитва да се наложи като част от началната страница на профила ви.
  • Тя просто е реална реклама стъпила здраво на мястото си в реалния свят.

Докато днес рекламата открива своето „ново нормално“, брандовете все повече ще преоткриват предимствата на външната реклама в сравнение с други канали. И докато те го правят, външната реклама ще излезе от сянката на другите медийни канали и ще заеме мястото си на основен канал, на когото рекламодателите могат да се доверят в търсене на начин за достигане и влияние върху широката аудитория.

Абонирайте се за нашият бюлетин.
Ще получавате актуална информация всеки месец.