Страницата се зарежда, моля изчакайте!

Impres

Външната реклама заема позиция на водеща рекламна медия

От дълго време външната реклама се характеризира като „усилваща“ медия. Използва се по начин които да подсили и да  подкрепи рекламирането чрез други канали. Но скорошните промени в ежедневието ни и технологичния напредък дават да се разбере, че е време да започнем да виждаме истинската същност и сила на външната реклама:

 

Тя притежава най-рентабилния и щадящ бранда начин да повлияе на широката публика.

 

Пандемията нанесе временни ограничения на външната реклама чрез изискването хората да си останат по домовете по време на карантинния период, но вече се наблюдава –завръщане на аудиторията. Ако погледнем отвъд краткосрочните ефекти, очертават се повече от всякога редица отделни характеристики, присъщи на други основни медийни канали, които са във видим КОНТРАСТ с предлаганото от външната реклама.

Външната реклама срещу телевизията. „Целта оправдава средствата“

Стабилната фрагментация и спад на телевизионните зрители, породени първоначално от кабелната телевизия и след това от ръста при онлайн видеата са вече доказани.

 

Причинения в следствие на COVID глад за ново продуктово съдържание, съчетан с експлозията на увеличеното заради карантината прилагане на абонаменти по поръчка, създаде перфектната негативна буря за телевизионната реклама. Постоянно намаляваща аудитория на традиционната телевизия и значително по-малко рекламни възможности. „Консумирането на видеа се е превърнало в персонализирано, интерактивно изживяване при поискване“  Това е  нещо прекрасно за потребителите, но не толкова за рекламодателите, който се стремят към масова експозиция.

 

Изстрелващата в небето телевизионна CPM (цена на хиляда импресии в рамките на целевата аудитория) помага на доставчиците да запазят доходите си, но от страна на потребителя далеч не изглежда така.

 

Външната реклама може да достигне до 100% от всеки определен пазарен сектор на не много висока цена. От гледна точка на медийното планиране, това е най-ефективният начин да се достигне до широката аудитория с голям успех и на ниска цена. Именно затова тя от дълго време се използва като медия за широко разпространение при обявяването на събития. Например премиери на филми, промотирането на нови продукти, отварянето на магазини и др..

Външната срещу онлайн рекламатаПо-добро планиране на медийната среда.

Рекламата в онлайн медията винаги е била изправена пред предизвикателства като гледаемост и прозрачност. Основният проблем е, че от една страна заради негативното съдържание на информационните блокове, а от друга страна заради блокерите на реклами, брандовете просто нямат достъп до обективна информация за ефективноста на кампаниите в онлайн пространството. Технологичните иновации винаги ще се опитват да са в помощ на рекламодателите.  Да проследяват гледаемоста на рекламите и да изобличават най-новите измамни схеми. Играта на котка и мишка никога няма да спре. Това няма да спре фирмите да рекламират онлайн, но винаги ще има известно предизвикателство и рискове. Те произтичат от липсата на контрол на процеса при онлайн рекламирането.

 

Разликата с външна реклама е, че тя (външната реклама) дава на рекламодателите пълен контрол.

 

При медийната онлайн реклама, връзката, която се налага между потребителя и рекламодателя е: „вие сте тук за съдържанието, но трябва да преглътнете и рекламите“. Това поставя под въпрос достигането на посланието до публиката!  Което означава, че рекламодателят няма контрол върху случващото се. Конкретната медийна среда където е позиционирана рекламата оказва влияние върху нейната визуална ефективност.

 

Външната реклама е единствената голяма рекламна медия, която няма друго съдържание освен рекламното, което се намира на съоръжението. Отношенията са ясни – „вие сте тук, тук са и рекламите.“ Рекламодателят има пълен контрол над това да избере времето, локацията и контекста.  Предоставя своето послание на потребителите, за постигане на максимална ефективност . А това, че показването на медията във визуалната среда не е следствие на избора на ботове, е нейното предимство.

 

Външна реклама срещу социални мрежи: Чиста визуална среда, автентичност и доверие. 

 

Рекламирането, чрез социалните мрежи се превърна в голяма опора за брандовете. Те се развиват благодарение на новите възможности, свързани с таргетирането и извличането на информация и нейното обработване.

 

Но социалните мрежи имат един сериозен недостатък! Автентичността на рекламното съдържание и тяхната коректност. Наред с коректните има много фалшиви и подвеждащи реклами, кампании и инициативи. И всичко това отблъсква потребителя, кара го да бъде предпазлив.

 

От друга страна, социалните медии са прекрасен пример за това как самата медия и нейното съдържание се превръщат в силен рупор, който постепенно заглушава и обезличава гласа на рекламните послания, те се губят в лавината от информация, която интересува потребителите и заради която са там.

 

Външната реклама за разлика от това може да предаде необезпокоявано конкретното послание, така самата медия се превръща едновременно в среда и център на рекламирания продукт:

 

  • Тя не се интересува от вашите постове, коментари, вашите политически възгледи, раса, пол, разбирания за живота.
  • Тя не се опитва да се наложи като част от началната страница на профила ви.
  • Тя просто е реална реклама стъпила здраво на мястото си в реалния свят.

Докато днес рекламата открива своето „ново нормално“, брандовете все повече ще преоткриват предимствата на външната реклама в сравнение с други канали. И докато те го правят, външната реклама ще излезе от сянката на другите медийни канали и ще заеме мястото си на основен канал, на когото рекламодателите могат да се доверят в търсене на начин за достигане и влияние върху широката аудитория.

 


Абонирайте се за нашият бюлетин.
Ще получавате актуална информация всеки месец.

Вашият коментар

error: Съдържанието е защитено!!

С отговорност подкрепихме стартиралата кампания на WWF за опазване на един от най-древните видове риба – есетрите…

В началото на лятото екипа ни разработи специална оферта с достъпни, гъвкави цени и условия за Българските общини с туристически обекти…

Откликнахме на молбата на учениците за популяризиране на това уникално българско училище в с. Черни Осъм, Троянско.

Избрахме да подкрепим българските творци Дичо & Теди Кацарова.

„WIND2WIN“ кампания за опазване на българската природа.

MЕЖДУНАРОДEН ФОЛКЛОРЕН ФЕСТИВАЛ „ВИТОША – 2018“ организиран от р-н „Витоша“ към Столична община.

Подкрепихме като медиен партньор българския филм „Воевода“. Филмът е вдъхновен от едноименния разказ на Николай Хайтов.“

ИНЦИАТИВA на Столична Община.
Инициативата се прави за трета поредна година.

ИНЦИАТИВА на Дирекция „ВЪТРЕШНА СИГУРНОСТ КЪМ МВР“

Национална инициатива в подкрепа на абитуриенти без родители. Благородна кауза, осигуряваща стипендии за зрелостници без родители.