Цветовете във външната реклама – 1 част
Каква роля играят цветовете във външната реклама?
Над 80% от информацията изложена на билборд е визуалната и е свързана с цвят, а всеки цвят има свое послание. Подходящата визия е много важен елемент от Вашата успешна билборд външна реклама.
Психологията на цветовете е един от най-интересните аспекти във външната реклама. За малките фирми цветът може да е просто лично предпочитание или въпрос на вкус, но за големите играчи това е от особено значение. Компаниите инвестират сериозни суми в проучвания относно цветовете, които се възприемат най-добре.
Избор на цветове при външна реклама
- предаване на чувства
- създаване на желано настроение
- свързване с определена таргет група
- постигане на определен имидж на продукта
- диференциране и по-добро запомняне на продукта в наситен пазар
- привличане на внимание
Изберете цветовете според основната аудитория, която искате да харесва бранда Ви. Важно е ефектът на цветовете да създава правилна асоциация за качествата на продукта или услугата.
Използване на ЧЕРВЕНИЯТ цвят
Червеният цвят е много емоционално интензивен, среща се в много национални знамена. В хералдиката се използва за обозначаване на смелост. Той има много висока видимост, поради което пътните знаци /стоп, влизането забранено/ и тези за противопожарната техника обикновено са боядисани в червено.
Прилагане: Червеното извежда текста и изображенията на преден план. Използва се за стимулиране на хората да вземат бързи решения. В рекламата червеното често се използва за предизвикване на еротични чувства (червени устни, червени нокти, червени светлини). Червено е широко използвано за обозначаване на опасност (знаци за високо напрежение, светофари). Този цвят също често се свързва с енергията, така че би било подходящо, когато се рекламират енергийни напитки, игри, автомобили и други предмети, свързани със спорта и високата физическа активност.
Използване на ЖЪЛТИЯ цвят във външната реклама
Жълто – светлина, блясък, радост. Привлича вниманието, предизвиква бодрост и добро настроение.
Прилагане:
Изберете жълто, за да популяризирате продукти за децата и предмети, свързани с свободното време. Жълтото е много ефективно за привличане на вниманието, така че го използвайте, за да подчертаете най-важните елементи на вашия дизайн. Възприема се като безгрижен, „детски“ цвят, подходящ е за реклама на детски играчи и продукти за свободното време. Изразява спонтанност, затова избягвайте да използвате жълто, ако искате да предложите услуги свързани със стабилност и безопасност.
Синьото във външната реклама
Синьото има успокояващ ефект. Обикновено се свързва със знанието и спокойствието. Охлаждане, ефирност, безкрайност, значимост, покой, Свързва се с небето, океаните и леда. Винаги е било символ на истината и чистотата, лоялността, състраданието.
Прилагане:
Синьото е подходящо за популяризиране на продукти и услуги, свързани с чистотата (филтри , почистващи препарати), въздух и небе (авиокомпании, климатици), вода и море (морски пътувания, минерална вода). Свързано е със съзнанието и интелекта. За това често се среща в рекламите на високотехнологични продукти. Синият цвят е мъжки – според проучванията, той е високо възприет сред мъжете. Тъмно синьото е свързано с дълбочина, опит и стабилност . За това е предпочитано от големите корпорации.
ЗЕЛЕНИЯТ цвят във външната реклама
Зеленото е цветът на природата . Символизира пролет, свежест, надежда, вечен живот. Облекчава напрежението и предполага спокойствие.
Прилагане: Акцентира безопасността при лекарства и медицински продукти. Зеленото е пряко свързано с природата, така че се използва за популяризиране на „зелени“ или натурални (био/веган) продукти. По-тъмно зеленото се свързва с парите, финансовия свят, банки и банкови услуги.
Продължение: Цветове във външната реклама: Черно, Бяло, Оранжаво, Лилаво