Страницата се зарежда, моля изчакайте!

Impres

Външната реклама и голямото модно завръщанe

Във време на пандемия, когато въведените мерки и принудителни ограничения промениха познатия ни начин на живот – работата се извършва от вкъщи, обучението – онлайн, възможностите за развлечение навън са по-малко, а продължителната изолация направи социалните мрежи основен начин на общуване и пазаруване – се усеща, логично, умора от дигиталните екрани.

Тази промяна в нагласите отлично се усети от много големи и малки търговци на модни марки, които ИЗЛЯЗОХА на външна реклама през последния месец, за да достигнат до хората и направиха силни рекламни кампании с билбордове.

РЪСТ НА ПАЗАРА ЗА ВЪНШНА РЕКЛАМА И РЪСТ НА МОДНИЯ БРАНШ 

2021 година се очаква да бъде силна за външно-рекламния пазар след спада през 2020, когато се отчете както спад на рекламните кампании върху билбордове, така и сериозен спад на оборотите в модната индустрия. Ръстът за външната реклама за предстоящата година се изчислява на около 11.1% в световен мащаб, съгласно прогноза на агенция Zenith или общо 9.1 $ милиарда долара.

Сериозен ръст за първото тримесечие на годината бележи и модният бранш.

И докато ограниченията предизвикаха спад при рекламата на летища, молове и кина, стандартните формати за рекламата в градската среда и билборд рекламата  по магистрали и пътна мрежа – запазиха стабилното си представяне и по време на пандемията.

И неслучайно сега виждаме все по-засилено присъствие на модните търговци на улицата – Fashion Days, Modivo, About you, Obuvki, Sport Depot… (през изминалата и настояща 2021 г. външната реклама е ползвана като медиен канал и е информирала за появата на нова марка или нов електронен моден магазин потребителите).

 

ВЪНШНАТА РЕКЛАМА – НОВИЯ МОДЕН КАНАЛ И  ОНЛАЙН АКТИВНОСТ

 

“Аутдор рекламата винаги е била доверен канал. Показвайки се пред огромна аудитория не може да казваш неистини”, казва Ражви Кантариа, директор на една от най-големите рекламни агенции във Великобритания с клиенти като Prada, Valentino and The North Face. И ако в миналото рекламата върху билбордове е подтиквала потребителите да посетят даден магазин, то в днешно време аутдор рекламата е най-убедителният канал за активиране на онлайн активност, според изследване на Nielsen: OOH most effective in Driving Online Activity.

 

Това може да стане за:

 

реклама на конкретен продукт, налагане имидж на марката, изграждане на доверие.

 

 – емоционално послание, акцентиращо ценностите, които компанията изповядва. Като например кампанията на марка „Coach“, превърнала се в емблема на луксозните кожени изделия, която излиза на външна реклама по улиците на английската столица с послание за позитивизъм: “Dear London”.

 

 – креативност, оригиналната визия е в основата на успешната кампания, толкова колкото и доброто планиране на външната реклама. Помислете за свободата, която имате при изработката на визия. Огромно по размерите си пространство за експозиция, без други рекламни послания в непосредствена близост. Билбордът е вашият продавач, който никога не спи!

 

– ясно послание – точно, кратко, ясно послание, което веднага да привлече внимание и да ви открои в градската среда. . . Ярки цветове, видимо лого, голям шрифт

ПАНДЕМИЯТА И НОВИТЕ МОДНИ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ВЪНШНА РЕКЛАМА

Новите партньорства и промени направиха и пазара на външната реклама по-достъпен за широк спектър от брандове. В отговор на непредвидените обстоятелства, които пандемията поднесе за много бизнеси, днес се предлагат по-гъвкави условия, договорни клаузи, които предвиждат евентуален “lockdown”, възможности за изместване на кампанията без неустойки и други облекчения.

 

Външната реклама е един от най-традиционните канали за реклама. Извървявайки своя дълъг път от постери на рок групи. Днес предлага голямо разнообразие от формати и размери, съчетани с нови технологии и тенденции.

 

Рекламата върху билбордове има своето преимущество  при все по-силно усещата се умора от цифровите устройства. Според Американската Асоцияция за външна реклама  много потребители игнорират рекламите върху екрана.  Те са  едно досадно прекъсване на видеа и песни, опитват се да превземат личния ти профил в социалните мрежи и носят риска от фалшиви и подвеждащи рекламни послания.

От друга страна рекламата върху билборд не може да бъде игнорирана

– тя е там – в градската среда, но ненатрапчива, създаваща усещането, че тази марка е позната и можеш да й се довериш.

 

Хората искат да компенсират изгубеното време, което пандемията отне и ако модните марките искат да достигнат до тях, то в следващите месеци това ще е навън или навсякъде другаде, но не и в „Zoom“!

“OUT“ is ‘IN’ this year!

 

Външната реклама и голямото модно завръщанe


Абонирайте се за нашият бюлетин.
Ще получавате актуална информация всеки месец.

Вашият коментар

error: Съдържанието е защитено!!

С отговорност подкрепихме стартиралата кампания на WWF за опазване на един от най-древните видове риба – есетрите…

В началото на лятото екипа ни разработи специална оферта с достъпни, гъвкави цени и условия за Българските общини с туристически обекти…

Откликнахме на молбата на учениците за популяризиране на това уникално българско училище в с. Черни Осъм, Троянско.

Избрахме да подкрепим българските творци Дичо & Теди Кацарова.

„WIND2WIN“ кампания за опазване на българската природа.

MЕЖДУНАРОДEН ФОЛКЛОРЕН ФЕСТИВАЛ „ВИТОША – 2018“ организиран от р-н „Витоша“ към Столична община.

Подкрепихме като медиен партньор българския филм „Воевода“. Филмът е вдъхновен от едноименния разказ на Николай Хайтов.“

ИНЦИАТИВA на Столична Община.
Инициативата се прави за трета поредна година.

ИНЦИАТИВА на Дирекция „ВЪТРЕШНА СИГУРНОСТ КЪМ МВР“

Национална инициатива в подкрепа на абитуриенти без родители. Благородна кауза, осигуряваща стипендии за зрелостници без родители.