Страницата се зарежда, моля изчакайте!

Impres

Еротиката във външната реклама – 2 част

Миналата седмица загатнах ме за част от причините рекламодателите да залагат на „Еротиката във външната реклама „ Днес ще Ви обясним кога и как еротичните и сексуални апели са  успешни и защо се използват при промотиране на стоки. Накратко казано еротиката във външната реклама позволя да се промотира на билборд продукти и стоки които е трудно да бъдат описани рационално – например как ухае даден парфюм, какъв е вкусът на бирата или уискито, какво е усещането да ядеш сладолед на плажа и т.н.

Подсилването на тези апели във външната реклама трябва да е дискретно. Това се постига чрез използването на различни знаци и символи.

Да разгледаме някои от символите на еротиката във външната рекламат:

Татуировките

Силно свързани със секса, еротиката, мощта и принадлежността. Те са знак за принадлежност към дадена общност (отново част от пирамидата на Маслоу). Символ са за отъждествяване с някои животни, с цел да се присвои силата им, но и да се предпазим от тях, знак за вярност, знак за собственост, за закрила, знак за социална идентичност. В наши дни около татуировките винаги има някаква еротична натовареност, съответстваща в не малка степен на тяхната репутация през миналия век, за нещо пикантно. Днес татуировките присъстват на билборда като задължителен атрибут на “лошите момчета” и “непослушните момичета”.

Ако силата е най-големият афродизиак, то татуировките са знак за заявена индивидуалност, за различност, и правят носещия ги по-привлекателен за противоположния пол. Мъжете и жените избират различни, полово специфични татуировки, акцентирайки и привличайки внимание към най-мъжествените и съответно най-женствените си части.

Косата

От древността до днес е натоварена със символика – цветът, дължината (включително липсата и), това дали е права или къдрава, дали е твърда или мека, говори за характера на притежателя и, за неговата сексуалност (или липсата и), за представата му за неговата идентичност. Това се използва в рекламните кампании за различни внушения.

Луксът

Чрез луксозните пространства. Не случайно на повечето билбордове със сексуални апели се използват луксозни интериори – те идеално изразяват идеята за мощта чрез богатството. Луксозният интериор на хотелската стая е често използван във външната реклама.

Асансьорите

са място, където хората, искат или не, навлизат в интимното пространство на другите, дори често в зоната на близкото интимно разстояние. Именно поради това в много реклами асансьорите се използват като сексуализирано пространство.

Цветовете и еротиката

Цветовете имат собствена, често нееднозначна знаковост в различните системи на човешкото знание и общуване. Тази тема разгледахме в две публикации: Цветовете във външната реклама – част първа, Цветовете във външната реклама – част втора . В зависимост от гледната точка, ние свързваме цветовете с различни неща. В изображенията за билборд се използва похватът с ярко червени устни например.

Не всички рекламодатели избират дискретния подход. Някои предпочитат да предадат по-директно сексуалното послание, въпреки, че няма пряка връзка с рекламирания продукт.  Често виждаме разголено тяло да рекламира бебешки продукти, поливни системи, игрални зали и т.н. Понякога предизвикват възмущение, но най-често – усмивка.

Разбира се,  еротичната символика във външната реклама може да се подсили и по много други начини – чрез яхти, коли, мотори, но  като цяло асоциациите, с които я свързваме навлизат в семантичните полета на лукса и богатството, на младостта, удоволствието и забавлението, на рая, на мъжкарството, на съвременния динамичен град.

Източници:

https://www.metmuseum.org/art/collection/search/647083

Еротиката в рекламата – семиотични и комуникативни аспекти – от Албена Павлова

 

Еротика във външната рекламата Импрес
Колаж блог Импрес еротика във външната реклама

Абонирайте се за нашият бюлетин.
Ще получавате актуална информация всеки месец.

Вашият коментар

error: Съдържанието е защитено!!

С отговорност подкрепихме стартиралата кампания на WWF за опазване на един от най-древните видове риба – есетрите…

В началото на лятото екипа ни разработи специална оферта с достъпни, гъвкави цени и условия за Българските общини с туристически обекти…

Откликнахме на молбата на учениците за популяризиране на това уникално българско училище в с. Черни Осъм, Троянско.

Избрахме да подкрепим българските творци Дичо & Теди Кацарова.

„WIND2WIN“ кампания за опазване на българската природа.

MЕЖДУНАРОДEН ФОЛКЛОРЕН ФЕСТИВАЛ „ВИТОША – 2018“ организиран от р-н „Витоша“ към Столична община.

Подкрепихме като медиен партньор българския филм „Воевода“. Филмът е вдъхновен от едноименния разказ на Николай Хайтов.“

ИНЦИАТИВA на Столична Община.
Инициативата се прави за трета поредна година.

ИНЦИАТИВА на Дирекция „ВЪТРЕШНА СИГУРНОСТ КЪМ МВР“

Национална инициатива в подкрепа на абитуриенти без родители. Благородна кауза, осигуряваща стипендии за зрелостници без родители.