Страницата се зарежда, моля изчакайте!

Impres

Цветовете във външната реклама – 1 част

Над 80% от информацията изложена на билборд е визуалната и е свързана с цвят, а всеки цвят има свое  послание. Подходящата визия е много важен елемент от Вашата успешна билборд кампания.

Психологията на цветовете е един от най-интересните аспекти във външната реклама. За малките фирми цветът може да е просто лично предпочитание или въпрос на вкус, но за големите играчи това  е от особено значение.  Компаниите инвестират сериозни суми в проучвания относно цветовете, които се възприемат най-добре.

Цветовете във външната реклама  се използват за:

– предаване на чувства

– създаване на желано настроение

– свързване с определена таргет група

– постигане на определен имидж на продукта

– диференциране и по-добро запомняне на продукта в наситен пазар

– привличане на внимание

Изберете цветовете според основната аудитория, която искате да харесва бранда Ви. Важно е ефектът на цветовете да създава правилна асоциация за качествата на продукта или услугата.

 

Използване на ЧЕРВЕНИЯТ цвят във външната реклама

 

цветовете

Червеният цвят е много емоционално интензивен, среща се в много национални знамена. В хералдиката се използва за обозначаване на смелост. Той има много висока видимост, поради което пътните знаци /стоп, влизането забранено/ и тези за противопожарната техника обикновено са боядисани в червено.

 

colors

Прилагане:

Червеното извежда текста и изображенията на преден план. Използва се за стимулиране на хората да вземат бързи решения. В рекламата червеното често се използва за предизвикване на еротични чувства (червени устни, червени нокти, червени светлини). Червено е широко използвано за обозначаване на опасност (знаци за високо напрежение, светофари). Този цвят също често се свързва с енергията, така че би било подходящо, когато се рекламират енергийни напитки, игри, автомобили и други предмети, свързани със спорта и високата физическа активност.

 

 

 

Използване на ЖЪЛТИЯ цвят във външната реклама

 

цветовете жълт

Жълто – светлина, блясък, радост. Привлича вниманието, предизвиква бодрост и добро настроение.

 

colors

Прилагане:

Изберете жълто, за да популяризирате продукти за децата и предмети, свързани с свободното време. Жълтото е много ефективно за привличане на вниманието, така че го използвайте, за да подчертаете най-важните елементи на вашия дизайн. Възприема се като безгрижен, „детски“ цвят, подходящ е за реклама на детски играчи и продукти за свободното време. Изразява спонтанност, затова избягвайте да използвате жълто, ако искате да предложите услуги свързани със стабилност и безопасност.

 

Използване на Синьото във външната реклама

 

цветовете
Пример за използване на Синния цвят във визия за билборд

Синьото има успокояващ ефект. Обикновено се свързва със знанието и спокойствието. Охлаждане, ефирност, безкрайност, значимост, покой, Свързва се  с небето, океаните и леда. Винаги е било символ на истината и чистотата, лоялността, състраданието.

 

colors

Прилагане:

Синьото е подходящо за популяризиране на продукти и услуги, свързани с чистотата (филтри , почистващи препарати), въздух и небе (авиокомпании, климатици), вода и море (морски пътувания, минерална вода). Свързано е със съзнанието и интелекта. За това често се среща в рекламите на високотехнологични продукти. Синият цвят е мъжки – според проучванията, той е високо възприет сред мъжете. Тъмно синьото е свързано с дълбочина, опит и стабилност . За това е предпочитано от големите корпорации.

 

 

 

 

Използване на ЗЕЛЕНИЯТ цвят във външната реклама

 

Зеленото е цветът на природата . Символизира пролет, свежест, надежда, вечен живот. Облекчава напрежението и предполага спокойствие.

Прилагане:

Акцентира безопасността при лекарства и медицински продукти. Зеленото е пряко свързано с природата, така че се използва за популяризиране на „зелени“ или натурални (био/веган) продукти. По-тъмно зеленото се свързва с парите, финансовия свят, банки и банкови услуги.

Очаквайте следващата седмица II част: за Черно, Бяло, Оранжаво, Лилаво във външна реклама.

 


Абонирайте се за нашият бюлетин.
Ще получавате актуална информация всеки месец.

Вашият коментар

error: Съдържанието е защитено!!

С отговорност подкрепихме стартиралата кампания на WWF за опазване на един от най-древните видове риба – есетрите…

В началото на лятото екипа ни разработи специална оферта с достъпни, гъвкави цени и условия за Българските общини с туристически обекти…

Откликнахме на молбата на учениците за популяризиране на това уникално българско училище в с. Черни Осъм, Троянско.

Избрахме да подкрепим българските творци Дичо & Теди Кацарова.

„WIND2WIN“ кампания за опазване на българската природа.

MЕЖДУНАРОДEН ФОЛКЛОРЕН ФЕСТИВАЛ „ВИТОША – 2018“ организиран от р-н „Витоша“ към Столична община.

Подкрепихме като медиен партньор българския филм „Воевода“. Филмът е вдъхновен от едноименния разказ на Николай Хайтов.“

ИНЦИАТИВA на Столична Община.
Инициативата се прави за трета поредна година.

ИНЦИАТИВА на Дирекция „ВЪТРЕШНА СИГУРНОСТ КЪМ МВР“

Национална инициатива в подкрепа на абитуриенти без родители. Благородна кауза, осигуряваща стипендии за зрелостници без родители.